google api-apı

youtube api – youtube dan veri çekmek için bu vdeioyu takip ettim bazı değişiklilkler var uyduruyorsun

  • google arama yerine – console.developers. google yazdık
  • çıkan siteden proje oluşturduk (eski proje varsa onu yaparsın herhlade şuan bilmyrm)
  • library (kütüphane) e bir şekilde geldik (soldaki menüden geldim)
  • buradan YouTube Data API v3 bul ve etkinleştir (enable)
  • yine kitaplığa gel YouTube Data API bul ve etkinleştir
  • tekrar kitaplık YouTube Data API bul , yönet (manage) > create credental (kimlik bilgileri oluştur) >hangi api seç>nereden çağıaracaksın -web browser/javascipt>hangi veri-herkese açık veri (public data)
  • ancak 1.cümlede API key (api anahtarı) yazıyor ona tıkla>uygulama kısıtlamları (application restrictions)-HTTP yönlendirenleri-referss (web sites)>oluştur
  • OAuth izin ekranı>harici (dahili seçemedik)>uygulama adı ver >kaydet

Şunu bir denedim localhost için

Sonuç olarak aimrt kalanlına ekledim yaptığım uygulamayı oradan bakılabilir

yukarıdaki hatayı alırsan, aşağıdaki 2 yöntemden birini kullan json dosyasını indir,R hangi dizini görüyorsa oraya at ben belgelerime attım

ayrıca clientid ve clientsecret değerlerini tekrardan girdim ve aşağıdaki komutu tekrar çalıştırdım

yt_oauth(myclientid,clientsecret,token=””)

NOT:İNDİRİLENLERE DAHA ÖNCE aynı json dosyaısnı indirdşysen sonunda (1) olacak ya belki sonuca etki eder belgelerime kopyalarken dikkat et.

DİĞER HATAyı da linkin uzunluğundan dolayı aldım >Error: HTTP failure: 404 hatası

mavi ile seçili alanı seçmelisin onu R da ilgili koda yazmaslısın

https://www.youtube.com/watch?v=qEHDmdOomwA&list=PUkkgrhDCJheXQNIFqUVw0_g

veya bu şekilde de olabilir, yine yukarıda yaptığımız gibi = likten önce olanı alacağız

bilgisayarda yorumları çektikten sonra ara verdim 2saat. sonra tekrar aynı kodları denediğimde olmadı.yeniden json dosyasını indirip attım ve kodu tekrar çalışıtırınca oldu yt_oauth(myclientid,clientsecret,token=””)

BELKİ sadece belgelerimdeki json dosyasını silmek yeterli olabilir


Neden video altı yorum sayısı kadar yorum çekmiyorum, R daki satır sayısı neden az?

Youtube yoruma yapılan yorumları da saydığı için toplam yorum sayısı daha fazla gözüküyor??

burada Error: HTTP failure: 401 hatasını ele almışlar, paketin hatası ve hala düzelmemiş ya da sen eski paketi indirdin? yaptığın gibi .httr-oauth dosyasını sil bir daha dene diyor, bu da tokenın refresh olması ile ilgiliymiş //evet bu hatayı alınca belgelere git, resimde sarı ile işaretlenen dosyaları sil ve tekradan yt_oauth(myclientid,clientsecret,token=””) kodunu çalıştır, web tarayıcısına yöneldirileceksin orada gmail hesabından izin isteyecek iki kere seçimi yaptıktan sonra tmmdır

burada da tüm yorumların getirlmemesi sorunundan bahsetmiş, şimdilik anladığım 5 ten fazla cevap verenleri eklemiyormuş,deneyim

mesela şu videoda 5 ocak 2020 tarihinde 42 yorum gösteriyor ama tuber paketiyle aldığımda 10 tane yorum yazandan 4 tanesini almış, 6 yorum yazanın 1 ini almış ,tabi bu kadar yorum yorum altına cevap şeklinde. toplam 29 yorum çekti ,13 ü eksik. Eksik yorumlardan 6 sı bir yazardan 5i diğer yazardan ve diğer 2 eksik yorum da sadece yoruma cevap yazan yazarın 2 cevabı. Sonuç olarak anladığım ,sadece yoruma cevap yazanın yorum sayısı az (burada 2)ise hiç çekmiyor yeterli (burada 6) ise belirli hesaplama yapıyor ona göre çekiyor (burada 1 çekmiş). Hem video için hem cevaba yorum ise (burada kendi yorumuyla birlkte 10 yorum) daha fazla çekiyor (burada 4 çekmiş)


R da API kullanmanın iki yolu var anladığım kadarıyla. Şurada paketsiz herhangi bir API yi kullanmak için örnek mevcut.

şuradaki soru cevapta geçen mevzuyu deneyeceğim

Bu görselin boş bir alt özelliği var; dosya ismi: screenshot_2-4.png
https://stackoverflow.com/questions/36598241/translating-parts-of-datasets-with-r/36601465#36601465
Bu görselin boş bir alt özelliği var; dosya ismi: screenshot_1-3.png
https://developers.google.com/maps/documentation/javascript/get-api-key

Yorum bırakın